Jan Coenen (1939-2011)

Es me Jan Coenen opbelde, en hae dan op ´t bekènde knupke dude,
dan klónk ziene naam met ´n gejaagdheid
of went hae d´n trein nog moosj haole: Coenen !

Mer Jan waar daen trein zelf,
en ouch nog eine mit ´ne awwerwètse locomotief,
eine dae op sjtoum leip.

Mit Jan Coenen op de bók es machinist.

Mer daen trein van Jan waar geine geweune trein,
dae haw zoget wie me ze vruiger nog koosj zeen
es de luuj van ´t sjpaor aan ´t rangeiere ware.

En es machinist Jan sjtoum aafblous,
dan waar ´t vas pandoer dat dao vaart achter zout.

Mit ´n bitsjke fantasie koosj me de parallel trèkke mit ziene pap zeliger,
dae in zienen tied es richtige sjpaorman
godwetwieväöl treine gerangeierd haet.

Dan zoug me de loc neit vèur mer àchter de wagons gekoppeld;
de machinist hawf nao boete leunend óm te kieke
of alles leip zo wie ´t zich heurde.

Jan Coenen hólj van vaart,
want tempo – tempo waar zien credo,
´t koosj häöm neit sjnel genóg gaon.

Zienen trein haet jaorelank geree mit de sjnelheid van ´ne TGV,
zo zout Jan inein en d´n trein sjloot zich daobie aan.

Dat ware twee henj op eine boek.
Dat moosj zo zeen en dat koosj ouch neit angesj.

Want Jan haw zich in zien jóng jaore noe einmaol veurgenómme
dat hae zoväöl muigelik wagóns in de gouw richting wilde duje.

Gaas gaeve – kaole op ´t vuur – dao mót gewirk waere,
want ´t gouf gans get wagons die veuroet geduud moosjte waere.

In de meiste wagons de eige femieje,
mit zien Alice op ´n ereplaatsj in de pluche
en daonao ziene sjtamhawter Lars.

Dae van ziene pap alle vrieheid kreeg
óm ziene eige waeg te zuike
óm zich te óntwikkele pes dae man dae hae noe is.

Dao waar Jan zo greutsj op wie ´ne pin,
al maakde hae dao neit väöl behej euver
want sjtute loug neit in zienen aard.

Dao koum sjoondochter Karin en mit ´ne pas de deux
gouf ´t in Zjwede zo mer twee kleinkènjer, Abbe en Kaja.

´t Gelök waar neit te maete en
dat maakde dat Jan nao boetenoet
de deure van ziene bènnekantj wagewied aopezat.

En d´n trein dae góng mer helder en helder,
de kaole ware neit aan te sjleipe,
de trein waar lank en Zjwede loug neit naeve de deur.

Väöl wagons zoute ramvol,
zo ware d´r ´n sjtök of vief wo mit kriet opgesjreve sjtóng Mannenkoor Si-Tard, dossiers vol mit ruum veertig jaor
consensieus vereinigingswerk.

Ouch dude de loc wagonladingevol
-euver de Klenjeraesj
-euver de buurt Lömmerichersjtraot,later Róndjóm de Grote Kirk
-euver 25 jaor graasj Götgens
euver de kapel Gank oet de waeg
-euver de brodersjap Zitterd-Kaevelaer
-euver de jury van ´t Optochkommitee
-euver de Krismert op ´t Kirkplein
-euver de wienberg St.Rosa
-euver vrundsjap in zien algemeinheid
-euver Fortuna
- mit 4 – 1 gewónne,
waat zou hae blie zeen gewaes.

In ambtelike taal waar Jan te zeen es kopsjtök
van ´n aafdeling Planning en Control.

Zo´n luuj kriege dèks ´t etiket opgeplek dat ze eigewies zeen.
“Dae haet ´ne helle kop”, zaet me dan.
Jan waar dèks eigewies en
hae haw ´ne helle kop,
mer dan in z éér positieve zin,
want dat haw hae neudig
óm zien doelsjtèllinge te haole.

En dao-in is hae gesjlaag:
SUMMA CUM LAUDE !!!

De lèsten tied waar ’t tempo d´r oet,
de TGV woort langzaamaan ´ne boemeltrein.
Machinst Jan waar neit al te väöl tied meer gegaeve,
hae moosj dèks ´ne sjtop make,
hae maagde niks vergaete want hae zou en
hae moosj nog alderlei zakes regele.
Dat haet hae kènne doon
pes dat de kaole op ware en ´t vuur langzaam oetgóng.
D´n trein mit Jan oppe bók
sjteit noe veur ummer in de remise.

Jan,doe blifs veur altied in ós.
Zitterd,16 augustus 2011
Hein Bovendeaard.

Geen opmerkingen: